Co każdy powinien wiedzieć o promocji firmy w Interneci
Co każdy powinien wiedzieć o promocji firmy w Internecie ?
autorem artykułu jest Mariusz Gąsiewski
Promocja biznesu w Internecie staje się coraz trudniejsza ze względu na coraz silniejszą konkurencję i coraz wyższe bariery prowadzenia biznesu. Nadal jednak ze względu na stosunkowo niskie koszty i wysoką efektywność odpowiednio zaplanowana kampania promocyjna produktu lub usługi w Internecie może znacząco zwiększyć zyski firmy.
1. Tworzenie strony firmowej
• stworzenie strony internetowej, która odpowiada jak najbardziej specyfice naszego biznesu i naszej firmy uwzglÄ™dnia podstawowe specyfiki tworzenia treÅ›ci na użytek Internetu;
• udostÄ™pnienie na witrynie firmy tych informacji, których poszukuje potencjalny klient, a nie tych, o których lubimy pisać;stosowanie na witrynie zasad tworzenia treÅ›ci na potrzeby Internetu (tekst na komputerze czyta siÄ™ gorzej niż na papierze) – wiÄ™cej o tym na: Specyfika treÅ›ci w Internecie;
• stosowanie na witrynie jÄ™zyka używanego przez klienta, a nie specjalistycznego żargonu znanego tylko specjalistom w okreÅ›lonej dziedzinie;
• staranne dobranie nazwy domeny (domena odpowiadajÄ…ca nazwie firmy, najlepiej we wszystkich możliwych poziomach domen, tzn. przynajmniej .pl. i com.pl);
• podanie na witrynie widocznego kontaktu do firmy, jak również wszelkich elementów, które mogÄ… wzbudzić zaufanie u potencjalnego klienta (np. zdjÄ™cie siedziby firmy, certyfikaty i itp.).
2. Budowanie wizerunku
• powolne i mozolne budowanie swojego wizerunku jako autorytetu w danej tematyce, rozbudowywanie relacji z mediami, autorytetami;
• dodawanie artykuÅ‚ów do serwisów, które sÄ… popularne w danym biznesie;
• publikacje typu PR SEO w popularnych serwisach takich jak Artelis.pl i Artykularnia.pl, które z jednej strony budujÄ… wizerunek jako specjalisty w okreÅ›lonym temacie, z drugiej zaÅ› umożliwiajÄ… zdobywanie linków do strony internetowej;
• tworzenie ciekawej treÅ›ci, która bÄ™dzie cytowana i dyskutowana na innych serwisach;
• rozwijanie bloga niszowego, który skupia siÄ™ na okreÅ›lonej tematyce, ale jednoczeÅ›nie nie jest zbyt wÄ…ski, aby za jego pomocÄ… daÅ‚o siÄ™ stworzyć silnÄ… i rozpoznawalnÄ… markÄ™;
• wspóÅ‚praca z innymi blogowiczami – komentowanie ich artykuÅ‚ów, zapraszanie ich do wypowiadania siÄ™ na Å‚amach blogu; tworzenie spoÅ‚ecznoÅ›ci w obrÄ™bie bloga
• wrastanie w spoÅ‚ecznoÅ›ci – znajdywanie pokrewnych forów internetowych, grup dyskusyjnych, blogów, które bÄ™dÄ… umożliwiaÅ‚y wymianÄ™ wiedzy, doÅ›wiadczeÅ„ i budowanie autorytetu;
3. Marketing w wyszukiwarkach i SEO
• staranne dobranie nazwy firmy i skorelowane z tym dziaÅ‚ania wyboru domeny (domena odpowiadajÄ…ca nazwie firmy, najlepiej we wszystkich możliwych poziomach domen;
• zdobywanie linków dla strony firmowej i bloga – rejestrowanie w katalogach, publikacje z linkami, które odwoÅ‚ujÄ… do serwisu firmowego, wymiana linkami z innymi serwisami, linkowanie do wartoÅ›ciowych serwisów;
• stosowanie pÅ‚atnego wyszukiwania dla zdobywania użytkowników i optymalizowania serwisu i przygotowywania strategii SEO.
4. Tworzenie rozgłosu
• dawanie czegoÅ› za darmo w zamian za link do strony lub baner reklamowy – może to być darmowy (ale też wartoÅ›ciowy) ebook, darmowe skórki do popularnych systemów;
• sponsorowanie lokalnych wydarzeÅ„ kulturalnych i medialnych.
• wykorzystywanie najnowszych zdobyczy serwisów spoÅ‚ecznoÅ›ciowych do umieszczania wartoÅ›ciowych dla danej spoÅ‚ecznoÅ›ci plików interaktywnych ,
• wykorzystanie Social Media Marketing do rozwijania popularnoÅ›ci serwisu i firmy w obrÄ™bie spoÅ‚ecznoÅ›ci.
5. Komunikacja z odbiorcą treści i klientem
• stosowanie peÅ‚nego wsparcia dla klienta w ciÄ…gu caÅ‚ego procesu sprzedaży i po jej zakoÅ„czeniu;
• kontakty z klientem za pomocÄ… odpowiednio przygotowanego adresu email, wizytówek,
• rozwijanie sieci kontaktów poprzez znajomych, specjalne akcje promocyjne;
• wysyÅ‚anie spersonalizowanych podziÄ™kowaÅ„, życzeÅ„, zaproszeÅ„.
--
Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl
Zobacz takze:
Relacja z debaty o przenośności numerów
Dom - budować czy nie!?
Gdzie podziały się tarcze szkolne?
Kuchnia otwarta na świat
Efektywne ZarzÄ…dzanie FirmÄ… - Business Intelligence, ER